Monday, October 19, 2015

სასწავლო პროექტის გეგმა

სასწავლო თემის ავტორი
სახელი და გვარი
ხათუნა ვაწაძე
რაიონი
ამბროლაური
სკოლა
სოფ. ჭრებალოს საჯარო სკოლა
ქალაქი
სოფ. ჭრებალო
თემის  მონახაზი
თემის  დასახელება
 ვიცხოვროთ უსაფრთხოდ
თემის შინაარსი
მეწყრის წარმოქმნის  მიზეზების გამოკვლევა . მის მიერ  გამოწვეული საფრთხეების შესწავლა კონკრეტული მაგალითის საფუძველზე.  მეწყრის საწინააღმდეგო პრევენციული ღონისძიებები. ეროზიული ფერდობების განაშენიანება. წყლის ნაკადებისთვის მიმართულების მიცემა.
საგანი
გეოგრაფია
დონე/კლასი  
საბაზო საფეხური  VII   კლასი
განხორციელების დროის ჩარჩო
სამი კვირა.
თემის საფუძვლები
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები
  1. მოსწავლეს შეუძლია ახსნას გარემოსდაცვითი ღონისძიებების აუცილებლობა.
  2.  მოსწავლეს შეუძლია მსჯელობა ბუნებრივი რესურსების რაციონალურ და მრავალმხრივ გამოყენებაზე.
  3. მსჯელობს მთიან რელიეფთან დაკავშირებულ ბუნებრივ კატასტროფულ მოვლენებზე.
4        გამოთქვამს ვარაუდს ბუნებრივ– კატასტროფული მოვლენებისგან შესაძლო თავდაცვის ღონისძიების შესახებ.    
5        ასახელებს გეოეკოლოგიური პრობლემების შედეგებს და გამოთქვამს ვარაუდს, თუ რა მოხდება მათი გადაუჭრელობის შემთხვევაში.
6        ჩამოთვლის და შეძლებისდაგვარად ახორციელებს მისი აზრით, ქვეყნისთვის ან თავისი რეგიონისთვის აუცილებელ და გარემოსდაცვით ღონისძიებებს.
მოსწავლეების ამოცანები/სწავლის შედეგები
მოსწავლეებმა შეძლონ მოპოვებული ინფორმაციის საფუძველზე განსხვავების გაკეთება,ვიცი მინდა ვიცოდე ვისწავლეს საფუძველზე.

მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები
ზოგადი კითხვა
რა ცვლილებებს ხედავთ გარემოში?
რამ შეიძლება გამოიწვიოს დედამიწის ზედაპირის ცვლილება?

თემატური კითხვები
რა არის მეწყერი?
რა იწვევს მეწყერს?
არის თუ არა ჩვენი საცხოვრებელი ადგილი მეწყერსაშიში რისკის ზონაში?

შინაარსობრივი კითხვები
რა საფრთხეები არსებობს მეწყერსაშიშ ზონაში?


შეფასების გეგმა
შეფასების დროის ჩარჩო
პროექტზე მუშაობის დაწყებამდე
მოსწავლეები მუშაობენ პროექტებზე და ასრულებენ დავალებებს
პროექტზე მუშაობის დასრულების შემდეგ










შეკითხვების დასმა.

ვ–მ–ვ
ცხრილი.

დღიურები.


პრეზენტაციის კრიტერიუმების ჩამონათვალი და შეკითხვების დასმა.

ვ–მ–ვ ცხრილი.

ჯგუფური კონფერენცია.

შეკითხვების დასმა.
საბ ოლოო სლაიდშოუს შეფასების  კრიტერიუმის ჩამოვალი.

პროექტის შეფასების რუბრიკა.

ვ–მ–ვ ცხრილი.
შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
შევამოწმებ საბაზისო ცოდნას   (ვიცი-მინდა ვიცოდე-ვისწავლე) ცხრილის გამოყენებით. შეკითხვების დასმა და ჩანაწერები დამეხმარება წინარე ცოდნის დადგენაში, 21 საუკუნის უნარ-ჩვევების წინასწარ შეფასებაში. მუშაობის პროცესში მოსწავლეების შესაფასებლად გამოვიყენებ პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკას. სლაიდშოუს კრიტერიუმების ჩამონათვალი კი, მოსწავლეების მიერ კონკრეტულ პროექტებთან დაკავშირებული სტანდარტების გაგების და შესრულების დოკუმენტირებას უზრუნველყოფს. გამოვიყენებ პროექტის რუბრიკას  პროექტის  შესაფასებლად.
სხვა საკითხები
საბაზისო უნარ-ჩვევები
საბაზისო უნარ–ჩვევები, ბეჭვდითი და ელექტრონული წყაროების გამოყენების ცოდნა
პრეზენტაციის პროგრამის ცოდნა
ინტერნეტ ბრაუზერის ცოდნა.
პროგრამა ვორდის მოხმარების საბაზისო უნარ–ჩვევები.
სასწავლო პროცედურები
პროექტზე მუშაობის დაწყების წინ მოსწავლეებს გავაცნობ საპროექტო თემას .დავუსვამ მათ ზოგად და თემატურ  კითხვებს. რა იწვევს დედამიწის ზედაპირის ცვლილებას? შეიძლება თუ არა დედამიწის ნებისმიერ ზედაპირზე ამოქმედდეს მეწყერი? რა იწვევს მეწყერს?  მივცემ 2–3 დღეს , რომ გაეცნონ კითხვებს  და პასუხები ჩაინიშნონ დღიურებში. მასალები მოიძიონ ინტერნეტიდან, აარჩიონ შესაბამისი სურათები სლაიდების გასაკეთებლად. შემდეგ გავმართავ დისკუსიას  და გავიგებ რა ინფორმაციას ფლობენ მოსწავლეები ამ ეტაპისთვის. კლასს დავყოფ სამ ჯგუფად. ჯგუფებს დავუნაწილებ დავალებებს.
  I-ჯგუფი :       მოიძიებს ინფორმაციას მეწყრის  გამომწვევი მიზეზების შესახებ.
II-ჯგუფი:      მოიძიებს ინფორმაციას საქართველოში მომხდარი  მეწყრული მოვლენების შესახებ.
III-ჯგუფი:    ჩაატარებს საველე  სამუშაოებს კონკრეტული მეწყრული უბნის შესწავლის მიზნით , გადაიღებენ და   წარმოადგენენ შესაბამის ფოტო მასალას.

    









დიფერენცირებული სწავლება

სპეციალური საჭიროებები
ძირითადი აქტივობები  შეცვლება მოსწავლეების  ინტერესებისა და შესაძლებლობების მიხედვით განსაზღვრული ალტერნატიული აქტივობებით.

არაინგლისურენოვანი
მოსწავლეები (მოსწავლეები, რომლებისთვის სწავლების ენა არ არის მშობლიური)

უფლებას მივცემ გამოიყენოს მშობლიურ ენაზე არსებული ზოგიერთი წყარო.

მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები
აქცენტი გააკეთონ საკუთარ ხედვაზე
სასწავლო თემისთვის საჭირო მასალები


ტექნოლოგიატექნიკა (მონიშნეთ პროექტისათვის  საჭირო ტექნოლოგიური უზრუნველყოფა)

 ფოტოკამერა
 კომპიუტერი (ები)
 ციფრული კამერა
 DVD ფლეიერი
 ინტერნეტკავშირი
 ლაზერული დისკი
 საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
 პროექტორი
 სკანერი
 ტელევიზორი
 VCR, ვიდეო
 ვიდეოკამერა
 ვიდეო საკონფერენციო აღჭურვილობა.
 სხვა      
ტექნოლოგია – პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
 მონაცემთა ბაზა/ცხრილები
 საგამომცემლო პროგრამები
 ელფოსტის პროგრამა
 ენციკლოპედია კომპაქტდისკზე
 ფოტო/სურათების დამუშავება
 ინტერნეტძიება
 მულტიმედია
 ვებგვერდის შექმნა
 ვორდის პროგრამა
 სხვა      


ბეჭდვითი მასალები
სახელმძღვანელოები, სასწავლო გზამკვლევები, მოთხრობები, ლაბორატორიის სახელმძღვანელოები, ბიბლიოგრაფიული მასალები და ა.შ.
ინვენტარი/მასალები
ძირითადი მასალები, რომლებიც თემის ჩასატარებლად შეუკვეთეთ ან შეაგროვეთ და რომლებიც კურსის კონკრეტულ საკითხებს უკავშირდება. საჭირო არაა ყოველდღიური მასალების შეტანა, რომლებიც ისედაც ხელმისაწვდომია კლასში.
ინტერნეტრესურსები
https://www.google.ge/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=mewyeri
სხვა რესურსები
საველე ვიზიტები, ექსპერიმენტები, მოწვეული სტუმრები, მენტორები, მოსწავლეები სხვა ჯგუფებიდან, ადგილობრივი თემის/საზოგადოების წარმომადგენლები, მშობლები და ა.შ.



No comments:

Post a Comment